Om en arbetsplatsskildring och en iskall vind

Jag läser boken Postverket av Charels Bukowski. Jag har läst några av Bukowski förut men jag har inte riktigt fastnat för dem. Men Postverket är ju en riktig pärla för alla som alla som arbetar i liknande yrken. Bara ett litet exempel kommer här:
"En dörr öppnades och en gammal kvinna ställde en fråga som jag hörde hundra gånger om dan:
  "Var är den vanliga brevbäraren idag?"
  "Snälla damen, hur skulle jag kunna veta det? Hur i helvete skulle jag kunna veta det? Jag är här och han är någonannastans." (Charles Bukowski Postverket)


Blåst och snö i Alingsås. Tränade på gymmet på morgonen, då var det mest äldre herrar som tränade. "Jag har ont i armen så då blir det bättre om jag tränar lite", "jag har ont i ryggen, om jag tränar blir det bättre". Där ser man, inte bara jag som tränar för att upprätthålla hälsan.

Köpte av en Faktum när jag handlade på Ica. Var väl inga speciellt intressanta artiklar, men jag gjorde det ändå och jag önskade mannen godfortsättning på det nya året. Han gav mig ett varmt leende så de bruna tänderna syntes.
Semesterliv | |
Upp