Skatorna skrattar

Kristina uppe klockan sex och säger att vi måste upp för att hålla en jämn sömnrytm.

Cyklade till Ica i ösregn och köpte juice och tandkräm. När jag precis satt mig till ro för att läsa "Utvandrarna" ville hon att vi skulle köra till en körskola och köpa en bok.

I bilen satt Kristina med kartan framför sig och dirigerade mig förbi Stationsvägen, Synskadades riksförbund in på en väg som blev smalare och smalare. Körde förbi Ångbåtsbryggan och Mjörnvallen och in till något villaområde. Kom på att kört fel, tillbaka till ett varv och vände om igen och in på en smal väg som hette Badplatsvägen. Men ingenstans såg vi någon röd tegelstuga. Vi gick förbi en campingplats och Kristina gick in till en Kiosk för att fråga om vägen. Jag ställde mig och tittade på två inhägnade hundar som såg ut som de var av rasen Rhodesian Ridgeback. De såg rätt roliga ut med öronen åt varsitt håll. När de började morra så gick jag därifrån.

  "Det var ett tryckfel i kartan. Jag trodde det var ett en etta men det var ett 'i'. Körskolan ligger vid Östra Ringvägen", sa Kristina när hon kom ut ifrån kiosken.

  När vi hade parkerat bilen och var på väg att gå sista biten hem så skrattade skatorna något hysteriskt där de satt gömda i buskarna.

  "Det var söta hundar, men de morrade på mig", sa jag.

 "Det är klart de morrar, de undrar väl varför du står och tittar på dem", sa Kristina.

Semesterliv | |
#1 - - A l e s s a n d r a:

Fint du skriver! =)

#2 - - Emma:

Ha en fin dag :)

Upp