Flyga Drake - en läsvärd och spännande bok

Tåget till Göteborg var inställt igår så jag fick ta det vanliga lokaltåget som stannar vid varje mjölkkläpp. Jag kunde i alla fall läsa ut Khaled Hosseinis fantastiska och lärorika bok Flyga Drake. En bok som ger inblick i landet Afghanistan med alla dess folkgrupper. En lärorik bok om Hazarer, Pashtuner och Talibaner. Förstår att Sovjetunionens ockupation innebar en vändpunkt för detta vackra landet med en hårdigare blodigare tid. Flyga Drake handlar om vänskap och svek. Senare delen handlar om huvudpersonen Amirs kamp att få ut en pojke ur Afghanistan. Jag rekommenderar verkligen Flyga Drake.


  På hemvägen från jobbet var tåget jag brukar ta inställt så jag fick lite på stationen. Då såg jag att det låg travar av Tusen strålande solar Khaled Hosseini. Jag kunde inte hålla mig från att köpa den också. Detta trots att jag hade med mig en biografi om Arvid Lindman.
Böcker | |
Upp