Om fotbollsmatchen Sverige-Grekland

Såg matchen Sverige Grekland igår kväll. Zlatans mål var underbart vackert. Jag har väl hört till dem som tyckt att han aldrig gör mål i landslaget. Men det är inte lätt för han har ju direkt tre spelare som kardborrar i ryggen. Samtidigt känns det som att Henrik Larsson lyfter hela landslaget. Daniel Andersson tycker jag också var lysande. Tänkte igår på vad tränarna ser som inte åskådarna ser? Kapten i MFF och lyckade år i Italien. Och igår tycker jag han var riktigt bra som ankare på mittfältet bredvid spelfördelaren Anders Svensson.

   Ärligt talat trodde jag inte det skulle gå vägen efter det bedrövliga genrepet mot Ukraina då de förlorade med 1-0.

Men jag längtar till Grekland, dett vackra land med all den goda maten och alla antika byggnader.
Fotboll | |
#1 - - Fete Sune:

Zlatan har vuxit till sig rent mentalt på senare år, tycker jag. Länge betraktade jag honom som en pellejöns i stil med Thomas Brolin eller Maradona. Gudabegåvade spelare rent talangmässigt vad gäller spelteknik osv men också hopplösa divor med uppblåsta egon. Kalla mig moralist, men som sann lutheran uppskattar jag någon som Gunde Svan. 1993 sprang han Stockholm Marathon på 2.58.26. Jämför gärna det med hur Brolin och Maradona hållit formen efter att tävlingskarriären tagit slut.

Upp