Plockar ihop det sista som ska sparas

Stämplade sex kartonger som var fulla med böcker som Nina (namnet är fingerat) vill ha. Rensade ur pärmarna på rummet. Sparade slutrapporten från artikelkatalogiseringen jag höll på med för flera år sedan. Även minnesanteckningar från veckomöten sparade jag i en mapp. Åt lunch på Pizza lilla Paris. Ett säkert ställe med trevlig personal. Träffade en mycket trevlig kollega och vän. Kan kalla honom för Carlos Santillana.
(när jag just skulle säga hej då och gå in till mitt jobb frågade jag honom "är det okej att jag kallar dig för Bobby Moore?" Han bara log vänligt. Direkt när jag kom till jobbet förstod jag att namnet naturligtvis skulle vara Carlos Santillana i stället).

Captain Beefheart & the Magic Band med den vackra sången Mirror Man:



Nästan tomt på biblioteket på eftermiddagen. Ute hänger regnet i luften. Två unga damer var inne och letade efter böcker de kunde ha som sommarläsning.
Arbete | |
Upp