Potatisfestivalen

Var en stund på Potatisfestivalen. Vi såg Galenskaparna. Inte riktigt min stil , men de är väl ganska mysiga. Barnen sjöng med och gjorde high five med gubbarna i gänget. De gråhåriga pensionärerna sjöng också med. Den sista sången är emellertid ganska bra "Det ska va gott att leva, annars kan det kvitta". I början var det en ung man som puttade på mig för att jag stod i vägen. Sedan funderade jag på hur jag enklast skulle ta mig ut ur tältet för att inte möta honom. Tack och lov hittade jag en glipa i tältduken. Kristina tyckte om Galanskaparna i alla fall.
   Vid en restaurang intill ån vid Stora torget åt jag en sallad med grillad kyckling och satt och tittade på folk. 

Angående fotbolls EM förstår jag inte varför inte Marcus Allbäck inte kom in mot Spanien. Allbäck är en erkänt duktig målspottare. Markus Rosenberg hade en verkligt dålig dag. Han gjorde ingen glad, bara klagade på domaren.

Fotboll | |
Upp