En behaglig gymträning

På morgonen tänkte jag på en barndomskamrat A., är ska sälja sin villa i Falköping, villan där han bott hela sitt liv. Han verkar ha svårt att få den såld. Sedan såg jag att han tycks ha flyttat till Gudhem med familjen. Ska jag ringa honom? Nja, det var ju så väldigt många år sedan vi sågs. Falköping är en idyllisk liten stad, men jag skulle inte vilja bo där som vuxen. Som ung var det väl inte så bra heller, men jag måste erkänna att Mösseberg var rena rama lekstugan för barn.


På förmiddagen tog jag en promenad med Kristina. Det var det lite mulet, men på eftermiddagen sprack det upp och solen tittade fram. Gick på Sportlife gym. Det var inte så mycket folk och det var inte heller någon jag kände. Det var några vanliga människor som inte var uppumpade med muskler. Jag tränade rygg och biceps. Fick till och med ro att träna underarmarna. När jag skulle gå pratade jag lite med en pigg tjej som jobbar på Mio. Det tog några sekunder innan jag upptäckte att jag höll på att ta fel skor. Det är alltid trevligt att växla några ord med en människa.


Ute i världen är det val i Ryssland. Och alla följer väl vem som blir demokraternas kandidat i valet i USA, blir det Obama eller Hillary Clinton? Självmordsbombare i Pakistan. Israel och Palestina bråkar igen och skjuter mot varandra.


Men nu ska jag ta och lyssna på boken "En bit av mitt hjärta" av Peter Robinson.
image183
Klas och Kristina under en utflykt till Hornborgasjön.
Foto Gösta Lindborg

Fritid | |
Upp