Kryssning på Atlanten

Idag var det en heldagskryssning pa atlantsidan om de Karibiska öarna. I natt gungade det och gick vågor som var höga som kolonistugor. På förmiddagen gick jag på båtens gym och tränade i en timme, sedan gick jag och simmade i båtens saltvattenpool. Det ar ganska avkopplande att sitta har och njuta sitt otium och gunga på vågorna. Har precis druckit en Irish coffe som jag beställt av bartendern Chris Miller.
-Was it you that I saw surfing around the boat this morning, sa han till en kollega. Hon skrattade inte, tror han skämtar hela tiden. Men han är en bra bartender.
  Det ar 800 personer som arbetar på Jewel Of the Seas och här arbetar över 60 nationaliteter, alltsa 60 olika språk.

-I wanna see you walk away with a smile, nu ar Chris i farten och pratar med sina kvinnliga kollegor igen.

Efter kaffet gick jag upp till plan tolv. Där klippte Rez mig samtidigt som jag betraktade vågorna på Atlanten. Inga fåglar och inga fiskar, bara böljor.
image206
Hos frisören Rez på Jewel of the seas

Fyra rätters middag på Jewelof the Seas
Äter middag på Jewel of the Seas

Den här kvällen var det en kostymmiddag. Det såg jag inte fram emot. Jag har min gamla begravningskostym. 
Dock är det i och för sig trevligt att prata med vännerna vid bordet. Glenn, Mary, June, Gerold och Suzanne. Efter fyrarättersmiddagen var det bara att gå och lägga sig.
image214
Vattenfall i Puerto Ricos regnskog
Karibien | |
#1 - - Gösta Lindborg:

Verkligen roligt att läsa om eran resa medan ni fortfarande är ute. Här i Göteborg är det fortfarande svinkallt, men värmen väntas.

Upp