Musik från svunna tider

Ringde Gösta på morgonen. Han hade haft ett tiotimmarspass att köra buss igår. Egentligen är det vansinnigt att köra så länge och vara tvungen att ha full uppmärksamhet.

En gråmulen dag då regnet hänger i luften. Gick som vanligt ut med skräp till återvinningen. Köpte rökt makrill och Sej i fiskaffären. Den pensionerade kranföraren satt inte utanför Ica och det gjorde mig besviken. Därefter promenerade jag vidare till konditori Orion och köpte en bulle och en semla.

Gösta sa i telefon att han hade hört en "punkgrupp" som jag länkat till för någon vecka sedan. Gissar att det var Alan Vega och Suicide . Jag minns att jag hörde dem första gången i en Stuga på landet med en av Ingemars kompisar. Han hade en jättesamling med skivor. Vi spelade också Dirt med Iggy and the Stooges från Funhouse. Den låten gjorde oerhört starkt intryck på mig. Visst tycker jag det är bra fortfarande trots att jag nog vill ha lite lugnare musik nu, som till exempel när Glenn Gould spelar Beethoven, eller J J Cale . La Traviata av Verdi tycker jag också är underbar .
Musik | |
#1 - - Gösta Lindborg:

Det var inte den gruppen. Det var några riktiga stollar som sprang runt i ett tält.
Verdi mycket fint.

Upp