Om en tjurig Toyota

  Var uppe vid sju och gjorde frukost. Efter Karlsson på taket på teve så cyklade jag till fiskaffären. Kristina ville haft en hel Gös, men eftersom de inte hade det så köpte jag en filead havskatt och en laxfjäril. Därefter skulle det vara dags att åka till min syster i Norsesund via apoteket och en uraffär. Men när jag kom ut och skulle vrida om nyckeln hördes ingenting. Batteriet var slut... det är så hemskt irriterande när bilen inte startar. Vi gick in och Kristina ringde Toyota,hon blev kopplad till en mekaniker som tyckte det var konstigt.
   Vi gick ur igen för att låsa med nyckeln som han sa man kunde göra. Då gick det plötsligt att låsa med nyckeln. Mekanikern ringde upp igen och sa då att vi skulle låta den stå över natten för den kan ha laddat upp sig själv. Konstigt. Annars får vi ringa på måndag. Men det går ju inte för då är jag på Campus Linné.

  Det enda var att ta cykeln till apoteket och klockaffären och sedan köpa bröd på Orions. Solen skiner i alla fall på den internationella kvinnodagen. Försöker i alla fall hjälpa till hemma, gjorde frukost, lagade lunch och förde över bilder till USB-minne.

Min kompis Gösta och Toyotan i Herrljunga


 

Nu ska jag sätta mig och lyssna på slutet på "En bit av mitt hjärta" av Peter Robinson och försöka varva ner. Den boken är inte lika bra som den föregående.


Fritid | |
#1 - - Kristina:

Hej, ledig dag så jag har tid att läsa lite runt.
Min bil är tjurig också!
Hälsningar igen
Kristina

Upp