Soppkök 46

Frost på marken när jag cyklade till stationen.

Vid åttatiden började de borra i golvet. Trodde först det var i taket, men då jag såg stora vassa skruvar sticka upp ur golvet som bläcksvampar förstod jag att det var restaurangen under som borrade och skruvade skruvar som gick rakt igenom golvet. Hela dagen gick jag och min chef och snubblade på skruvarna. Rätt vad det var började det lukta skarpt från lim och små bollar av grått lim sköt upp tillsammans med de vassa skruvarna. Någon borrade sönder golvet i de här gamla fina husen.

Även idag satt jag och gjorde tabeller. Men chef var här så hon samlade lite böcker som jag stämplade i och skrev dubblett i.

  Lunch tänkte jag ätit på Kåges hörna. Men eftersom det var fullt där snirklade jag mig längre in i Saluhallen. Såg att det var en ledig plats vid Soppköket vid Stånd 46. En grekisk restaurang. Jag tog Tandoripasta för 50 kronor. De flesta drack emellertid Linssoppa för 40 kronor.

Ibland känner jag mig som en Sibirian Husky som mår bra först när jag får jobba.

Arbete | |
Upp