Spinning på Jewel of the Seas

På förmiddagen gick jag på båtens gym. Aldrig tidigare har jag varit på ett gym dar jag sitter och cyklar med utsikt över Atlanten. Framat middagstid brukar det komma lite moln, men jag minns i St. Thomas brande jag mig av solen trots att det var molnigt och duggregnade.
image204

En slö motionär lyfter några lätta hantlar.

Internetuppkopplingen sker via satellit och inte bredband, så allt tar lite längre tid.
Igar var vi på kostymmiddag pa baten Jewel of the seas. Vi har samma bordsgrannar varje kväll. Vi har blivit placerade med sex kanadensare. De antog tydligen att svenskar och kanadensare passar bra ihop och det tror jag stämmer.

På båten är det ungefar 3000 gäster. För ett år sedan fick Kristina ett tips från en sjuksköterska, som brukar besöka biblioteket, om den här resan. Sedan rullade allt bara på. Vi var så tidigt ute att vi fick en balkong till rummet. Nu ska jag upp och se om jag ser några flygfiskar. Snart anlöper vi Bahamas.
Jewel of the Seas stävar in mot Bahamas

Jewel of the Seas lägger till i Bahamas hamn


Som jag beskrev i en tidigare blogg så var vi nara att missa planet fran Detroit till Fort Lauderdale och det var en pers. Det var masser av kontroller, jag fick till och med ta av mig skorna. Dessutom var det snöstorm sa planen var sena.
Stranden på Bahamas
Strand på Bahamas

Karibien | |
Upp