St. Thomas och St. Maarten

Det var inte så långt mellan Puerto Rico och St. Thomas, men öarna var väldigt olika. Puerto Rico hade höga berg och regnskog, medan St. Thomas var relativt torr.
  Vi började med en färd i en linbana med utsikt over hela ön och dess hamn och vikar med turkost vatten. 
   Nere vid en restaurang sag vi ett skadespel med papegojor. Papegojorna akte rullskridskor, cyklade och spelade boll.
  Därefter strosade vi omkring och tittade på staden som liknade nastan vilken medelhavsstrand som helst egentligen. En skillnad var att det pulserade reggaemusik. Bon Marley är fortfarande som en Gud här i Karribien. Jag överraskades också av att jag hörde Al Green här och var, alltså den gamlr soulsångaren som sjunger så romantiskt. 
image191
Utsikt över St. Thomas hamn


Vid femtiden fortsatte båten mot St. Maartin. 
Dagen efter anlände fartyget till St.Maartin. St. Maartin tyckte vi var ganska torr. Vi tog en taxi till andra sidan on till Tropical Beach. Kristina ville inte bada men jag kastade mig i det turkosa havet. Jag var försiktig när jag bytte om och trasslade med handukar. Plötsligt upptäckte jag att det kom folk gående nakna. När jag tittade åt en annan del av stranden såg jag att alla var nakna. Vi hade hamnat på den största nudistkoloni jag någonsin sett. Ivattnet var det var ganska kallt for det var ju Atlanten jag badade i.
Karibien | |
Upp