Sol och bad 11 maj

På förmiddagen gick Kristina ett varv runt Gerdsken medan jag gick till Ica och köpte mat för veckan. Sedan satt jag ute på balkongen och läste färdigt "Vete, vapen och virus". En tänkvärd och lärorik bok av Javier Diamond.

In the summertime
Korv och makrill till lunch på balkongen

Vid ett, lagom till lunch, kom Gösta på besök. Vi åt makrill korv, romsås, med färskpotatis till. Efteråt gick vi ner till Gerdsken och kastade oss i vattnet. Det var sexton grader varmt. Det här första doppet för året kändes ganska kyligt. Jag doppade mig hastigt och tog bara ett par simtag.
Summer in the city med Loving Spoonful
Sexton grader varmt i Gerdsken

Efter badet tog vi en biltur till Viskaryd och tittade på ett fritidshus. Det låg i Vikaryd och vi fick köra långt in på skogsstigar. När vi till slut kom fram visade det sig att torpet bara låg några hundra meter från sjön Mjörn. Det är en speciell frisk doft när det blåser från sjön.
Lunch på balkongen
Gösta tar sig an måltiden av korv, potatis, makrill och ramlösa
Fritid | |
#1 - - Gösta Lindborg:

Sjunger? Jag tycker det ser ut som om jag just ska ta en nubbe. Badsupen som man sade på Strindbergs tid.

#2 - - Klas:

Vi tyckte väl också det såg ut som du skulle ta en nubbe. I så fall en "nubbe" med ramlösavatten.

Upp