Lite historia och överraskningarnas afton

Soligt väder men betydligt svalare än igår. På perrongen växlade jag några ord med en pendlare som jag träffade en gång när tåget var försenat. På tåget läser jag "Snabba Cash" av Jens Lapodius.


Hör Ninas röst ute i informationen. Hon är redigt irriterad på något, hon är väldigt högljudd.


Det här rummet jag sitter i kommer snart att vara ett minne blott. Borden bort, etikettskrivaren  bort, borden, bokvagnarna, datorn. Hålslagen, pennorna. Bilderna på Kristina flyttas. De fåtaliga böckerna jag har kvar sprids för vinden. "Nils Karlsson pyssling", "Rasmus på luffen", "Pip-Karlssons minsta", barnböcker jag försökte skänka till en kollega. De randiga gardinerna,

I bokhyllan står några böcker som ingen varit intresserad  av och som jag lagt åt sidan: "Om det representativa styrelsesättet" av John Stuart Mill från 1862. "Two treaties of government" av John Locke från 1764. "Arvid Lindman och hans tid" av Ivar Anderson. "Report of court proceedings in the case of the anti-Soviet 'bloc of rights and Trotskyites' från 1938. i bokhyllan står också katalogiseringsreglerna, kurslistor, en pärm med kvitton på bokbeställningar, "Klassificeringssystem för svenska bibliotek". Men det är en svunnen tid, snart ska hela rasket rivas..

På kvällen var jag på middag med före detta arbetskamrater från ekonomiska. Det var en höjdare, jag går ju inte ut på fester så mycket numera. En vän och före detta arbetskamrat fyllde fyrtio år. Vi pratade om musik, fotboll, cigarrer och bloggande.
Böcker | |
#1 - - Anonym:

Hej,

Tack för att du läser min blogg.

Ja, då och då kan jag inte låta bli skriva

Ha det jättebra!

Upp