Skivaffären Satisfaction finns inte mer

Bara någon enstaka plusgrad när jag cyklade till stationen. Tänkte på försvunna Nathalie i Alingsås. På flera ställen har de klistrat upp bilder på henne där de frågar om någon sett henne. Under dagen igår hade polisen tydligen letat efter henne runt Gerdsken och i området kring hennes arbetsplats. Hon begav sig av hemifrån i all hast utan mobiltelefon. Hundpatrull och helikopter söker efter henne.


På tåget trängde jag mig in mellan en svart kvinna som satt och tittade ut på grönskan utanför fönstret och en blond dam som genast satte sig att sova. Själv läste jag boken Snabba Cash  på tåget. Även på spårvagnen var det fullt med folk. Tittade på en man med grått skägg och avrakat hår. Han hade en brun läderkeps, jeansjacka, kedjor från fickona och en t-shirt med en racerbil avbildad på. Han hade ett rött kors tatuerat på vänsterarmen. När det blev för trångt i gången ställde han sig längst bak. En flicka med latinamerikanskt utseende och kastanjefärgat burrigt hårsvall tittad oroligt hit och dit. Vid Vasa Viktoriagatan gick det av tre ljusa pladdrande flickor. De var säkert på väg till Rudebeckska. Om några år är det väl Handels som gäller.


På jobbet satte jag genast igång datorerna. Hämtade posten hos Carl Palmer, han ser ut som en hamnarbetare. Gick och köpte lite mat till lunch. Kollegan kom och vi drack kaffe och väntade på öppning. Hon hade varit och besiktigat bilen.


En ung man kom in på mitt rum.

-Det gick inte att skriva ut med min diskett, undrar om det är disketten det är fel på? Frågade han.

Jag stoppar i disketten i min dator och skriver ut hans dokument.

-Jag följer med ut, ska se vad felet är? Det kanske är skrivarkö? Sa jag.

Gick ut och såg direkt att han hade använt fel dator till fel skärm. Det brukar nästan alltid gå och lösa.
Offentligt tryck ska vara kvar
Vrån med Svensk författningssamling och några Karnov

-Ska du inte gå ut ett tag? frågar min arbetsledare vid lunch.
-Nej, jag vet inte vart det skulle vara? Skivaffären Satisfaction finns inte längre.
Så jag stannar inne och slänger böcker.

En skäggig ung man lämnar biblioteket.
-Ha det gott, sa han. Jag blev lite perplex. Brukar ju bara säga "hej då".
-Ha det gott du också, sa jag.

Kommer in ett flickgäng som jag inte sett förut. Hälsar inte. Går och sätter sig vid våra skruttiga datorer.
Pendling | |
Upp