Moderna tider

En bibliotekschef i St. Petersburg hörde jag tjänade 8000 i månaden. Hon var 70 år och hade så låg pension att hon inte vågade pensionera sig. Läste i GP att medellönen för en hamnarbetare är 35 000. Lönerna i offentliga sektorn beror ju på hur mycket skattebetalarna är villiga att betala i skatt för en tjänst.


På jobbet stod Nina (namnet är påhittat) utanför och hängde på låset en timme innan öppning. Min arbetsledare släppte faktiskt in henne, Nina har ju så bråttom att skriva alla sina brev till alla möjliga människor.

-Jag har bett om en skottsäker väst.
-Har du frågat polisen?
-Nej inte polisen utan åklagarmyndigheten.

  På morgonen började jag slänga ett par årgångar av Departementsserien. Jag började kasta bakifrån. Det var nog bara två år sedan jag katalogiserade rubbet.


Åt fiskburgare på Franska hörnan till lunch. Träffade på några kollegor från ekonomiska. Solen har kommit tillbaka efter en förmiddag med gråväder.

Alla datorerna är upptagna och studenterna skriver ut artiklar och uppsatser på löpande band. Vi får hela tiden mixtra med vår urgamla skrivare så den orkar hålla ut.

Fick ett e-mail från kompisen som fyllde år i förrgår. Han har redigerat lite musik och jag tycker det är riktigt bra. Grand M heter gruppen.
Arbete | |
#1 - - Gösta Lindborg:

Jag lyssnade vidare på Kinks men Sunny afternoon kändes bäst i dag. "I got a big fat mama traying to break me."

#2 - - Klas:

Jag tycker väldigt bra om Kinks. De är skickliga på just finurliga melodier. När jag kom hem från jobbet igår lyssnade jag på "Kinda Kinks".

Upp