Inspirerad av "Snabba Cash"

Hade ett härligt gympass i går. Blev inspirerad att gå till gymmet Sportlife efter att ha läst några sidor i "Snabba Cash". Visserligen var det ganska mycket folk, men jag börjar med att träna axlar med hantlar direkt på nedervåningen. Jag anar att det inte finns några lediga bänkar på övervåningen. En man i 55 årsåldern tränade på nedervåningen. Han använde inte fria vikter. Han brukar oftast ha en kompis med sig. Såg att han bet på naglarna, det har han aldrig gjort när han har kompisen med. På övervåningen tänkte jag tränat på smithmaskinen men där satt en vältränad tjej som ofta är på gymmet. Förstod att det kunde ta tid där för hon brukar inte slarva. I stället satte jag mig och gjorde några snabba lyft med en maskin som inte används så ofta. Sedan gjorde jag några ryggövningar och biceps.

På treans spårvagn var det fullt med folk. En ensam kvinna med en svart heltäckande svart slöja. Undrar just vad hon tänkte när hon står inklämd i andra vagnen bland pratande gubbar?
 I busskuren vid Vasaplatsen satt en ensam gråskäggig man i mössa och drack folköl. Han såg ut som han precis stigit upp.
På jobbet håller vi på att packa ihop de fåtaliga böckerna som finns kvar. Annars är det dörr på jobbet. Bara studenter som sitter och läser själva samtidigt som de dricker en kopp kaffe. Grupprummen är också flitigt använda. Och i en handvändning kom det in lärare och studenter. Och Nina (namnet är fingerat) och tränger sig emellan en trevlig lärare lärare börjar tjattra om alla människor som kränkt henne. Läraren rynkar pannan och frågar när biblioteket stänger. Nina lunkar trumpen iväg.


Ett anspråkslöst förslag 
Stranden i Fort Lauderdale

Åt lunch på Meze. Jag satt inne i ett hörn där jag brukar sitta. Åt flundra, ganska torr, men med god currysås.
-Smakade det bra... ja det gjorde det, servitrisen ställer en fråga och svarar själv på den.
-Ja det gjorde det.
Gymmet | |
Upp