Drunknar i damm

Sol och kvavt. Träffade faktiskt min gamla kompis Ingemar på perrongen igår. Han var på väg till Stockholm. Inget är sig likt sedan han gifte sig och flyttade ut på vischan. Jag tror vi såg ungefär hundra rockkonserter på 80-talet. Jag blev himla glad när han plötsligt stod där på perrongen.


   Hemma började jag läsa "Snabba Cash" av Jens Lapidus. Den är helt annorlunda än Kjell Johanssons "Huset vid Flon" som jag läste innan. "Snabba Cash" är korta meningar och en annan miljö, men jag har bara läst tjugo sidor ännu.


Sommarvarmt idag och sommarvarmt igår. På jobbet har jag börjat samla ihop gamla trasiga datorer för att forsla till lämning av elprodukter.

   Jag  blir när studenter kommer och säger "du är en pärla Klas. Det kan gälla att hjälpa till med utskrifter, att få litteraturförteckningar. Speciellt som mitt självförtroende inte är det bästa suger jag åt mig sådana små ord.


-Får jag ta de här böckerna, frågar en besökare som varit här mycket.
-Ja det tycker jag väl du kan få.
-Jag är klar med mina studier nu... jag tycker det här biblioteket har varit bra... det är litet och jag har alltid blivit väl bemött.
-Har du jobb nu?
-Till hösten... i sommar ska jag arbeta som diskare.
-Bra, alla jobb är viktiga.
-Känns skönt att få jobba med händerna lite.
-Du får ha en trevlig sommar och gratulerar till att du är klar med studierna.

Annars är det ganska lugnt på biblioteket. Hjälpte en besökare att hitta artiklar av någon Ruth Frankenberg.

Minnen | |
#1 - - Gösta Lindborg:

Jag hade hoppats på I´m so glad som trogen Cream-fantast men FOCUS var ju rena dynamiten, mycket skicklig trummis, sång keyboars.

#2 - - Klas:

Ja visst är gamla Focus härliga och roliga att lyssna på! Cream är härliga också, alla tre var ju lysande.

Upp