Styrketräning i en bastu

Var ganske loj på förmiddagen. Gick och köpte sill och torsk. De hade så mycket torsk och sejen vägde för mycket, så efter mycket tvekan blev det utrotningshotad torsk. När jag kom hem fick jag reda på att det inte var sådan sill jag skulle köpt, utan inlagd sill. Så det var bara att ställa sig och steka sillen efter att ha vänt den i strödbröd och salt. Det blev faktiskt okej med lingon från Herrljunga loppmarknad till sillen.

Gick hem och rippade "Flickan under gatan" så kanske jag kan lyssna på den om jag tar en promenad.

  Ungefär klockan två cyklade jag till Sportlife gym.
-Hej det är inte så många skor som står här idag, sa jag till tjejen i receptionen. Hade bestämt mig innan att vara lite social och hälsa och kanske till och med säga något.
-Det har varit lite folk hela dagen. Det är väl vädret som gör det, sa hon utan att le. Hon hade väl stått där sedan i morse. Jag tror hon är ihop med ägaren. Han kom senare och han ser alltid glad ut och hälsar. Han måste ju alltid hålla humöret uppe.
Svetten dröp bara jag satte min fot inne på gymmet. Det var förvånansvärt många där trotts värmen. Såg att de andra som var där också stånkade och stönade i värmen. Jag fick i alla fall god tid på mig att träna axlar i smithmaskinen och med hantlar. Jag såg på en tröja som en ung kille som tränade ben hade. Den vita tröjan var alldeles genomvåt av svett.

När jag cyklade hem fick jag syn på en av lustigkurrarna som pratar om allt och vet hur världen ska räddas. Jag har nämnt att jag tjuvlyssnat på dem förrut. De spydde sin galla över nya regeringen en månad efter att det blivit regeringsbyte. Nu hade han köpt en Aftonbladet och var på väg hem till en av lyxvillorna vid sjön Gerdsken.
Gymmet | |
Upp