Tycker till om schlagerfestivalen

Jag såg inte på schalerfestivalen. Jag lyssnade på Glenn Gould och läste Snabba Cash istället. Ska se vad jag kan hitta för en bok sedan. Har börjat läsa Flykten från Stalins läger av Slavomir Ravicz innan jag somnar. Men det passar inte riktigt att ha den på nattygsbordet utan läser den på tåget i stället.  Har läst ut Klas Eklunds Vår Ekonomi från 1997 och ska börja på den från 2007. En mycket fängslande och givande läsning om samhällsekonomi.

I går såg jag den nya Indiana Jonesfilmen Indiana Jones och kristalldödskallens rike. Jag är barnsligt förtjust i de här fartfyllda händelsespäckade hjälte filmerna. Nu när jag är äldre tycker jag det var vackra scener från Sydamerika. Roliga apor och ökenråttor som var med.

Nej, vi såg inte på melodifestivalen. I stället satt vi och läste. Men jag tycker nog inte det är så bra. Det var bättre på den tiden de inte gjorde sig till utan bara sjöng, som här till exempel:  Edith Piaf  och Nina Simone sjöng.

Pratade som vanligt med Gösta i telefon. Diskuterade
Jimi Hendrix som varit i programmet 60-tal på teve. Han hade dessutom lagt ut bilder från Brogyllen på sin
blogg .

Fritid | |
#1 - - Gösta Lindborg:

Häftig Jimi!

Upp