Te på Brogyllen

Nästan hela gårdagen bråkade jag med vår Router. Tror i alla fall det är den som börjar bli gammal och trött. Lyssnade lite på filmmusiken till the Sorcerer med Tangerien Dream.

På jobbet började jag med att starta alla datorer och plåstra om dem, slängde alla tidningen Vi. Någon isnstitution hade tydligen redan hämtat Newsweek och Läkartidningen. Vi har en hel del strudenter fortfarande, mest de som kommer och besöker oss ofta. Tänkte på att en bensinmack i Norrland som fick årets psykiatripris för att ensamma människor kunde komma och prata dygnet runt. Vi har inte öppet dygnet runt men genom åren har det ofta kommit ensamma människor som kommit och pratat.
 
En trogen besökare  med två kassar med papper.

Roligt att så många studenter från andra länder besöker oss.
-Good morning... How are you.
En mörkhyad man stiger in lite osäkert i biblioteket och ler ett bländvitt leende.
-Good morning. Where are the international master thesis?
-They are over there... if you like to you can look in a file first what the tesises are about?

-Jaså ni är öppna fortfarande, säger en pensionerad journalist som kliver in.
-Ja... ett tag till.
-Hur länge då?
-Jag vet inte riktigt... till midsommar tror jag.
-Till midsommar men vad bra.

-Du Klas har ni en scanner jag skulle kunna få låna?
-Nej tyvärr har vi inte det, men jag ringer en kollega på andra sidan gatan.

En fattig munk från Skara 
Made in the shade

Efter jobbet gick Gösta och jag och fikade på gamla fina kaféte Brogyllen. Jag tog en salladstallrik och Gösta en jordgubbsbakelse. Jag tog svart ceylonte och Gösta grönt te. Jag tror emellertid vi blandade ihop tet så det blev en blandning.
Arbete | |
#1 - - Gösta Lindborg:

Trolleri med bilden.
För Nils Ferlin var denna dikt en favorit.

Upp