Fredagsfika med Budapest Struble

Begav mig själv ner i bibliotekets kulvertar på morgonen. Följde de vita väggarna med Mark Rotchkoliknande målningar. På några vita dörrar stod det Livsfara, Obehöriga äga ej tillträde eller Dörren ska vara låst. Sedan kom jag fram till rummet med Okat. Ställde upp några teaterprogram från Nya teatern i Göteborg och några boxningsprogram. Efter en halvtimme gick jag upp och började dra kort. På tillbakavägen var det faktiskt någon som tänt i gångarna. Då fick jag syn på en dörr som ledde in till ett ljust bokmagasin. När jag tog ett par steg in där såg jag att R. gick omkring där och ställde upp gamla böcker.

 På eftermiddagen var det som vanligt fika med de som arbetar i magasinet. Det är ett sådant kacklande om allt mellan himmel och jord. R. bjöd på budapeststruble.

-Vad sa Berlusconi om Obama?

-Går SAS i konkurs?

-Min dotter ska bli svetsare.

Bibliotek | |
Upp