Glasskålen som fastnat

Kände mig så trött på gymträningen att jag fick tvinga mig själv iväg.
-Jag är också trött på det, jag tränar bara en dag i veckan nu, sa en granne som också var på väg dit, men man tränar för hälsan i framtiden.
-Ja, jag måste gå, sa jag.
När jag väl var där gick det ganska bra och jag kunde använda maskinerna och hantlarna jag planerat. Sedan är det en annan sak att jag kände mig svagare än vanligt när jag gjorde hantelpressen.

Utan att tänka på det tog jag ett skåp nära speglarna. När jag kom tillbaka hade förstås en massa tonårsgrabbar brett ut sig där. De håller sig alltid nära speglarna. Men så hörde jag ett ganska intressant samtal mellan två kompisar:
-Tur jag har morsan som lagar maten. Vad äter du? frågade en lång mager kille sin kompis.
-Jag äter mycket ris, det är både nyttigt och gott, sa den mörkhyade killen. Det är mamma som lagar.
-Var är din pappa då?
-Vet inte, sa den svarte killen med ett brett leende, jag vet inte ens vad han heter?
-Har du sett honom?
-Nej jag har aldrig sett honom. Han bor i Siri Lanka. Ärligt talat stör det mig inte.

Annars på förmiddagen har jag varit på Ica, köpt nytt månadskort och lyssnat på slutet på boken "Snömannen".


Sedan har jag funderat på hur jag ska få upp en fuktig skål ur en annan något större skål. Tidigare har den bara slunkit ner i den större skålen. Men igår när den var fuktig var det som den var fastklistrad med epoxylim. Kommer jag inte på något sätt att lirka upp skålen ur den större skålen får vi slänga skålarna i återvinningen.
Fritid | |
Upp