Stop loss

Halt på cykelbanan på morgonen. Missade veckans morgonmöte. Jag var helt upptagen med mina beställningar jag hade att ta hand om på Plan ett till fem. Det stod okat på en beställning så jag vandrade iväg i den kilometerlånga kulverten för att leta eftersom jag ska hämta dem, det trodde jag i alla fall? Ett ögonblick fick jag för mig att jag skulle testas? Men ganska snart förstod jag att beställningen på partiprogram fanns på plan tre.

Lunchen började inte så bra. Några kvinnor bara trampade förbi mig i kön som om jag inte fanns, som om en ingenting. En lärare kom och såg att några bara gått förbi och sa att jag kunde gå före. De hade någon fest för Selma Lagerlöf. Men sedan när jag satt mig kom min sympatiske kollega R. och var glad för han hade haft ett bra samtal med vår trevliga chef. Stämningen är ganska bra mellan oss i magasinet.

   När jag kom hem satte jag mig att byta mina eländiga ppm-fonder. De bara rasade så jag bytte till ränttefonder igen. Stop loss tror jag det kallas när du hejdar ett fritt fall.   
Bibliotek | |
Upp