Tårta på olan fyra!

En grå regnig dag, tur jag tog regnkappa. Jag tvekade lite först eftersom det var uppehåll när jag lämnade hemmet, men det spöregnade när jag cyklat halvvägs till stationen.


Idag satt jag och drog kort ur en kortkatalog på biblioteket. Om de fanns i Gunda drog jag bort dem. Jag mäter dem och skriver hur många centimeter kort jag dragit ur kortkatalogen. Jag skriver även upp hur många som är kvar. Resultatet skriver jag in i Excel för att enkelt kunna sammanställa resultatet. Det finns faktiskt metervis med kort i gamla kortkataloger på universitetsbiblioteket fortfarande. Det tar tid att katalogisera allt i en databas. Så länge allt inte är gjort så måste ju en del finnas kvar som kort. Det blir en sorts Mantra att dra kort. som låten Motorslug av Foetus.

-Du drar fram som en tornado med korten, sa il Maestro T.L.
Det var ju snällt sagt. Jag har egentligen inget annat att göra än just dra kort och lyssna på folk. Är som en Indisk elefant som bara kliver på över stock och sten.


På lunchen år jag schnitzel i studentmatsalen. Jag hänger inte riktigt med när de yngre i personalen pratar om alla grupper de är med i. Jag bara jobbar på med det jag fått i uppgift att göra. Jag vill inte verka snorkig men det är bara det att jag inte har något att tillföra.


På eftermiddagen var det kaffe och fika i magasinet på plan fyra. Trevlige T.W. bjöd på tårta. Det har alltid vi som jobbar i magasinet. Alla pratar i mun på varandra. B. hade varit och sett Leonard Cohen när han var här i veckan. Jag frågade om han spelat hans gamla pärla Avalanche. Jag lyssnade mycket på den med Nick Cave på 80-talet. Här sjunger han Mercy .Jag tyckte den var 0vacker, men den känns inte så aktuell för mig längre. Men den är vacker i alla fall.

   Nu ska jag gå och koka spaggetthi åt kvinnan i mitt liv och migsjälv. Sedan ska vi se Matchpoint av Woody Allen som jag lånat av hygglige E.H.

Bibliotek | |
Upp