Bussförare behövs

Läste i GP på morgonen att Västra Götaland behöver 1000 nya bussförare. Tänker på vart alla stackare som förlorar arbetet på Volvo eventuellt kan ta vägen? Det var ganska trevligt att vara bussförare. Tyckte nog bäst om att köra tidigt på morgonen på våren.

Jobbade med att dra gamla kort i en gammal kortkatalog. Jag bara såg till att någon katalogiserat texterna i lokala katalogen Gunda. Det bästa på fredagarna är nog att vi tar fika med kaka nere i magasinet. Det är egentligen enda gången vi allihopa i magasinet träffas och kan pladdra. Innan dess hade jag sett på unge F:s bröllop. Jag sa visst till honom att åtminstone jag förändras som människa.
  Innan jag gick pratade jag en stund med min trevliga arbetskamrat A-M. Hon skulle spela halvmaraton i morgon och såg redan lite trött ut. Hon berättade att när hon tränade en gång mötte hon långdistanslöparen och landslagsstjärnan Mustafa "Musse". När han satte fart kändes det som hon själv sprang baklänges...
Samhälle | |
#1 - - Söderlund:

Tv4 har startat en ny storsatsning igenom "Stjärnor på is" och nu vill jag vad just du tycker och tänker om det här programmet. Imorgon kväll är det alltså dags för andra kvällen vi får följa dessa Bambi-liknande varelser. Är detta bra helgkvällsunderhållning eller är det inte alls någonting som roar dig. Jag sågar programmet och nu skulle jag hemskt gärna vilja att du gav med dig av dina tankar och tycken. Tack på förhand att du delar med dig av dina kommentarer till ev utav den absolut snabbast växande bloggarna just nu. Jag önskar dig också en fortsatt trevlig fredag!

Upp