Regnet duggar tätt

Regnigt höstväder. I går var tåget tjugominuter sent för det var såphalt på Rälsen. Idag dundrade tåget på och var någorlunda i tid. Detta trots att löven yr omkring och regnet duggar tätt. Min gamla pendlarkompis Berit var på tåget och det var uppiggande. Hon hade köpt höns till gården.
   På stationen mötte jag Gösta som kom rullande på en stor resväska. Han såg lite bortkommen ut. Han tog i hand och sa att han sa han skulle på något fackmöte. 

  På tvåans spårvagn var det kontrollanter. En dam verkade de haffa. Hon nästan grät. Jag skulle aldrig orka med att vara konduktör. Det skulle vara för psykiskt påfrestande. Men de behövs ju. Jag minns en gång vid Brunnsbo då det blev bråk. Då kom en jättelik kontrollant och höll fast honom i foten.

   På jobbet hämtade jag ett fyrtiotal beställningar som kommit med rörposten på våningarna ses till nio. Det var nog F. som varit tidig och skickat ut bokbeställningarna.
   Lunch åt jag en buffé på den märkliga Thailändska restaurangen på Eketrägatan. Det är bara flickan i köket som kommer från Thailand. Männen är araber.

   På eftermiddagen ställde jag upp två vagnar med böcker. Jag skyndade mig så jag kunde ta en friskvårdstimme. Jag tränade ryggen. Det är många jag känner igen där men få jag hälsar på. Det var fullt med folk så jag fick verkligen passa på när en passande maskin var ledig.


   
 
Pendling | |
Upp