Save water - drink champagne

Skrattade hela vägen till stationen på morgonen. Min barndomsvän Kim hade anslutit sig till Facebook när han satt på tåget från Stockholm. Under snart ett år har jag bara haft en vän i Facebook, det vill säga min trevlige systerson Johan. Men i går kväll såg jag att min gamle vän Kim ville bli min vän i Facebook. Han hade naturligtvis fått många vänner under tiden som han surfade på tåget. Såg att i en av hans kommentarer hade han skrivit "Save water - drink champagne"
Kim som punkare
Kim som punkare


Enligt J. har några lärare frågat efter mig i Haga. Men jag har varken telefon eller dator när jag är på våningarna och jag gör helt andra saker. Men sånt är livet.

  Tänkte gått till Mandarin och ätit lunch, men de hade stänkt för att renovera köket. Hittade tillslut en pizzeria. Åt en capricciosa som var helt okej och det tog inte så lång tid att få den. En solig dag så jag passade på att gå ut lite på lunchen.


   Jag fikade i källaren med magasinspersonalen. Jag pratade lite om mitt gamla yrke som busschaufför.

   -Jodå jag har fastnat med bussen i en snödriva vid Torslanda flygtorn. De sa att det skulle gå att köra upp, men när bussen gått halva vägen upp så fastnade den.

  - Fick de gå av och putta då?

  -Nä, jag backade ner. Det var en man från en villa som kom ut och sa att det låg flis under snön på en åker så jag kunde backa ut där. Jag gjorde det och kom loss tillslut.

Jag minns att jag fick fyra timmars övertid då.

Kim i Broddetorp
Kim i trädgården

Bibliotek | |
Upp