Kladdig semesterröra

Har semester. Skulle besiktiga bilen. Men sedan hände allt på en gång. Tänkte att jag skulle sätta på vinterdäcken först. Sedan ringde jag Toyota och de meddelade att en bil vi beställt i våras hade kommit.

   Körde i mörkret klockan tjugo i sju till Däckarna där vi hade vinterdäcken på förvar. Lassar in vinterdäcken i bakluckan. Kör hem och rattar in på parkeringsplatsen. Skulle vara förarglikt om jag klämt till en spegel ett par minuter innan jag skulle lämna bilen till försäljning. Hemma lägger jag mig och försöker vila en stund, men det går inte så bra. Klockan halv tio kör jag till Toyota och fyller i en massa papper. Köper ett par vinterdäck som sätts på under tiden som jag läser igenom avtal. (Har alltid haft svårt att läsa på kommando. Det hade jag redan i småskolan när läraren sa till oss att läsa ett stycke på fem minuter och sedan skulle jag komma vad det stod. Ragge, killen som satt i bänken intill mig, kunde inte läsa tyst utan viskade hela tiden när han läste.) Det där med vinterdäcken var en oförutsedd utgift. När allt var klart körde jag tillbaka till Däckarna och lämnade vinterdäcken. Personalen där är trevliga, i början tyckte jag de var lite surmulna men nu är det bättre när de känner mig. Eller också kanske det är solen som gör dem på gott humör?
   När nästan allt var klart tog jag och cyklade till gymmet. Redan vid halvtvåtiden börjar det fyllas på med folk. Skönt att få det gjort i alla fall. Irriterande att jag glömde handduk så jag fick ta min kära Taj Mahaltröja och torka mig med efter att ha duschat. Men nu tror jag att jag ska lyssna på Tangerine Dream och läsa Vår Ekonomi av Klas Eklund, se om det står något om lågkonjunkturer?

  Att köra Toyotan kändes som att köra de gamla Scaniabussarna på 80-talet. Till exempel busslinjerna 27 på Hönö 30 till Svertedalen, 31 mellan Eketrägatan och förbi Brunnsbo till Körkarlens gata och linje 43 till Lillhagen. Tyckte väl jag kände igen körandet.

Semesterliv | |
Upp