Sitter tyst och lyssnar

På biblioteket har jag nästan bara suttit och dragit kort ur en kortkatalog och om titeln finns i lokala katalogen. Om den finns där sparar jag kortet och räknar hur många det är. Växlade några ord med E.H. om filmen Matchbox av Woody Allen som jag lånat av honom. Tjuvlyssnade lite på de gamla katalogisatörerna som också sitter i kontorslandskapet.
- Jag har alltid haft svårt att läsa serier. Vem är det som pratar och se hur bubblan går, sa B.S.
- Äntligen är vi klara med allt gammalt mög som ska katalogiseras, sa B.S.

Ringde och avbeställde tiden för byte till vinterdäck eftersom jag ska sälja bilen. Ringde och fick reda på att den nya bilen saknade vinterdäck.

Nu med vintertiden är det mörkt när jag åker till jobbet och mörkt när jag åker hem. Nu ska jag sätta mig och lyssna lite på Erik Saties underbara pianomusik.


Erik Satie - Gnossiennes 1.
Bibliotek | |
Upp