Från en trasig gammal dagbok

Staplade uppr routern på en trave CD-böcker och placerade en bit kartongpapper med folie i för att det möjligtvis skulle reflektera bättre så det skulle gå bättre att använda routerns signaler för datorer på andra ställen i lägenheten. Vet inte om det hjälper, men just nu funkar det.

    Lyssnar på Goldbergvariationer av Bach med Glenn Gould på piano. Pratade med Gösta i telefon, vi diskuterade hur Stieg Larssons tre böcker blir som film. Jag sa att jag hade sårt att läsa andra deckare ett tag för Stieg Larssons böcker var så enastående bra.

-Synd att helgerna går så fort... på fredagkvällen tycker jag att jag har hela helgen framför mig, men i själva verket är det redan söndag? sa jag.
-Tiden går långsammare om man har något att göra, sa Kristina.
Står och tittar mig själv i spegeln och är just ifärd och ska raka mig. Livet är som en trollsländas som bara lever en dag. Människan har minnet det kanske inte en trollslända har? De som har varit uppe i rymden säger att jorden är den vackraste planeten. Om man gör någonting är det ju nyheten som gör att det känns som tiden går långsammare. Om vi bara lunkar på i vardagen och känner igen allting, allting är bekant, då går tiden fortare.

Sedan fortsate jag läsa den slitna gamla dagboken från jordenruntresan. Och jag fortsatte skriva lite på min gamla hemsida från Tripod om när jag kom till New York första gången.

På kvällen åkte vi till Göteborg och såg Julius Caesar av Händel. En 3,5 timmar lång barockopera.
Fritid | |
Upp