Vägvisaren

Alltid när jag glömmer att köpa frukt och grönsaker på Ica så känner jag mig förkyld.


Kallt och regnigt när jag cyklade till stationen på morgonen. Det duggregnade och folk stod och trängdes under taket på perrongen.


Jobbade på plan ett till fem på biblioteket på förmiddagen. På plan ett och två är det mest broshyrer och gamla folianter. När jag bankade ur några beställningar ur cylindern i vilken det ligger beställningar kom en man ut genom en vit dörr i den vita väggen och undrade om det var någon som knackade. Det lyser alltid en röd lampa ovanför den här dörren. En mystisk dörr och jag har ingen aning vad som döljer sig innanför den. På lunchen satt jag mitt emot chefen M.L., vi pratade om Toyota och sommarställen. Idag serverades det någon sorts korv.


I morgon på förmiddagen ska jag vara i det mystiska hus B. Det blir första gången jag går dit. I hus B. Har är det svårt att hitta för här blandas material som inte får plats med gamla Acta böcker. Skumma gångar här också. Min ledsagare blir en av de mest rutinerade i magasinet. Snoken, Dersu Uzala eller bara H. kan varenda skrymsle i biblioteket. I över 30 år har han arbetat på biblioteket.

Bibliotek | |
Upp