Vintertid och gråväder

Söndagsförmiddagarna är ganska sköna. En sömnig dag emd regn och gråväder. Nu är det vintertid så vi fick en timme extra på oss att sova. Men egentligen är tiden som den är. Klockan bara tickar  på. Jag och Kristina pratade lite om att leva i nuet och om att det inte alltid är det mest eftansträvansvärda. Jag tror det är en kombination av planering för framtiden och ta till sig ögonblicket för vad det är. Med andra ord passa på och lev nu.

På förmiddagen satt jag mycket i telefon. Vår vän den pensionerade bibliotekarien från Gävle ringde. När han tycker jag pratar för mycket om hemsidor och bloggar så säger han: "du ska jag berätta en vits för dig". Minns inte riktigt vad vitsen var men det brukar röra sig om ord som betyder samma saker.
 Ringde Gösta sedan han är så upptagen med sin sociala nätverk på internet så det känns som jag stör numer. 
Sedan satt jag en stund och läste min dagbok från min resa 1989. Det är ganska roligt men det tar en evig tid att flytta över det i gamla webbhotellet Tripod. Men jag kan inte låta bli. Jag får göra ett schema på vad jag ska göra på min lediga tid.

På eftermiddagen åkte vi till Statoil och tvättade bilen. På vägen tillbaka är det en läskig vänstersväng vid Boråsvägen. "Åk nu... åk nu..." säger Kristina, men jag måste ju se själv att det ät ledigt från höger också.

När vi kom hem ringde telefonen. Det var några grannar som inte fick igång sin teve. Kristina skötte talet hos grannarna medan jag grejade med sladdar. Helt enkelt bara såg till att de satt rätt. Nu ska jag ta det lungt och läsa samhällsekonomi och lyssna på när Glenn Gould spelar Bach.
Fritid | |
#1 - - Gösta Lindborg:

Do stör verkligen inte!

Upp