Nathalis kropp funnen

En lugn vacker höstdag. Så nu har de hittat Nathalies kropp på en åker nära väg 181 mellan Vårgårda och Herrljunga. I fyra över fyra månader har ingen vetat var hon varit. Lite vemodig stämning i Alingsås. Alla talar om mordet.
-En är häktad för mordet på Nathalie, sa en kvinna bakom mig i kön på Ica på förmiddagen.
-Var det sambon? frågade hennes man som stod bakom henne i kön.
-Ja, svarade hon.

På gymmet hängde fortfarande ett fotografi kvar på henne utanför dörren.


På morgonen drömde jag om Hüsker Dü , en fantastiskt bra grupp som dock splittrades precis när de skulle slå igenom. De gjorde låtar på löpande band. Men när jag satte på en gammal skiva så tyckte jag den var lite för rastlös för en medelålders man som jag, så jag bytte till en skiva med Chopin .
Samhälle | |
Upp