Tänk positivt

Solen skiner och smockfullt på tåget. Folk stod upp i gångarna för det fanns inte en enda plats kvar.


   På jobbet sitter jag för mig själv och sorterar ut kort ur en gammal kortkatalog. När en låda är klar mäter jag hur hög stapeln med utgallrade kort är (9 centimeter), sedan mäter jag hur många centimeter som är kvar i lådan (12 centimeter). Lyssnar lite på människorna runt omkring.
"Tänk att jag skulle avsluta min 40-åriga karriär som springvikarie!", sa en humoristisk bibliotekarie som blivit utlånad.

"Jag har fått hur många pass som helst."

"Men Gud här sitter ju jag och glömmer kafferasten".

  Från lunchrummet hörs skratt och röster.

Pratade om gym med en kollega som jag känt sedan länge.


Flexade och åkte hem tidigare för att göra ett ärende åt Kristina. Men det fick jag inte utan hon måste ordna det själv i Alingsås. Alltså behöver du ta semester för att göra ett vanligt enkel uppgift. Så irriterande. Men det är i alla fall teve-serien "Ett gott parti", med Loa Falkman som Theor Rosén, att trösta sig med i kväll.

Arbete | |
Upp