Se upp för gummimattan

Kallt och mörkt på morgonen när jag cyklade till jobbet. Tåget var nio minuter sent och blev en kvart sent innan vi kom till Göteborg. Försökte skynda mig till spårvagnen virket föranledde att jag helt handlöst föll till golvet på en gummimatta inne på stationsterminalen. Två rara Alingsåspendlare hjälpte mig upp.
-Åh, hur gick det? Gjorde du dig illa?
-Nej jag mår fint... allt är okej, men tack så mycket i alla fall.
Jag haltade vidare så fort jag kunde till spårvagn nummer tretton som stod inne.

Järnvägsmuseet i York

Från York Railway museum


På jobbet drog jag bara bokkort hela dagen. Under en fikarast pratade vi relationer. Jag hade inte så mycket att säga för jag har bara haft en käresta och det är Kristina.

Pendling | |
#1 - - Gösta Lindborg:

Typiskt att det skulle vara spårvagn 13- men jag är inte vidskeplig- tror jag.

Upp