Middag på Deli Deli

Regn när jag cyklade till stationen. Mörkt och tyst på jobbet. Satte direkt igång att dra bokort ur en kortlåda och sedan kontrollera att de finns i lokala databasen. När det är klart mäter jag högen och antecknar hur mycket som är kvar och hur mycket som är draget. Sitter mest stilla och tyst och arbetar. Kastade i mig en Dafgård färdigmat innan jag satte mig att fortsätta dra kort. Om jag inte minns fel var det noga med de här korten. Tre personer skulle kontrollera korten innan de fick ställas ut och bli synliga för allmänheten. Nu slänger jag korten.

   Det regnade ymnigt när jag tog spårvagnen hem. Åt middag på Deli Deli eftersom Kristina hade möte. Laxen var ganska salt, så det var inte riktigt lika bra som i somras. Men Deli Deli här trots allt till de bästa i Alingsås. Läste i en tidning att döda artister är överskattade. Men inte tycker jag John Lennon , Elvis Presley eller Jimi Hendrix är överskattade.

  Regn och åska i luften.

Linblommor
Linblommor och dröm om vår

Arbete | |
#1 - - Gösta Lindborg:

Jimi är i alla fall inte överskattad!

Upp