Mjukt för rumpan

Vaknade vid halv åtta. Mornarna är alltid svåra. Tänker på en massa jag borde göra och saker jag gjort fel. Men det är inte så mycket att tänka på det blir som det blir. Efter jag gjort frukost och lyssnat en stund på Lars Erik Larsson känns det lite bättre. Läste Göstas blogg där han skriver om Afrika.

   När vi väl kommer ut med bilen och är på väg till Jordnära så tänker jag mer på körningen. Vi kör förbi bilprovningen och passerar en helt demolerad Volvo som står på vägrenen. Det är en vacker solig dag så varför inte leva i ögonblicket? Det är ingen vits att grubbla över saker som kanske händer? Bilprovningen i oktober till exempel.

  Det var en toalettsitss vi skulle ha där. De hade inte den vi helst ville ha. Det fick bli en mörkare variant av körsbärsträ.

-Nej vi har bara de i lager som finns framme, sa kvinnan i kassan.

Det var ganska skönt att vara ute och köra vid nio, det var inte så många ute på vägen då.

När vi kom hem tog jag direkt cykeln till Ica och köpte vatten, potatis och kiwi. Jag passade även på att sortera och slänga skräp. Jag fick cykla slalom mellan människor som gick på cykelbanan.

   Hemma hade redan Kristina börjat montera toalettsitsen. Med gemensamma krafter lyckades vi få dit stolen. "Easy Click" stod det på handledningen, men det var ta mig sjutton inte så lätt att trycka dit toalettsitsen. Det såg riktigt snyggt ut när den var färdigmonterad, och det var ju uppmuntrande. 
   Hans, min kamrat från Gävle, ringde precis och vi pratade om Hermann Hesses "Glaspärlespelet".

  

Al Green - Simply Beautiful
Har lyssnat mycket på Al Green. Hans sånger är ofta romantisk, mjuk soul. Hans ljusa röst tränger sig på något vis in genom huden. Många har försökt härma honom men han själv är bäst.

Fritid | |
Upp