En mulen fixardag

En lugn dag då jag ordnade lite saker jag tänkt länge på. På morgonen stuvade jag om lite i ppm-fonderna. Tog bort en som jag haft några månader nu och var ganska nöjd med, men jag kände att det kanske var dags att ta bort fonder som har ränte. Tog bort Catella trygghet och bytte ut mot Didner & Gerges nya småbolagsfond. Det kanske är lite vågat eftersom det fortfarande är minst sagt svajigt i ekonomin. Jag tog också bort Handelsbanken Östeuropa och bytte till Robur Rysslandsfond, det var mer en impulshandling. 

   Lyssnade en stund på Stieg Larssons Luftslottet som sprängdes i min mp3-spelare. Den är lika bra som första gången jag lyssnade på den.

På eftermiddagen fixade jag en biljett till Stockholm på vår bröllopsdag. Vi brukar alltid åka till Skagen men i år fick vi inget hotellrum i Skagen. Så vi hälsar på bekanta i Gävle en dag. Det måste liksom finnas dagar då jag bara tar det lugnt och fixar sådant som måste göras.
Fritid | |
Upp