Om min morfar

Nästan hela eftermiddagen har jag scannat och lyssnat på Stieg Larssons "Luftslottet som sprängdes".  Hittar fler detaljer i boken tycker jag förut läste jag den och överraskades hela tiden. Nu har jag mer tid att upptäcka knep han använder. Till exempel att skriva om personer som finns och om mindre trevliga företeelser i samhället.
morfar
Den enda bilden jag har på mig och min morfar. Han dog när jag bara var ett barn. Han var rolig och kunde trolla till exempel en krona ur örat. Och om jag till exempel inte åt upp maten kom två elaka typer som hette "Stakebråka" och "Bumpelifuling" vred om näsan på mig. Om jag närmade mig en sjö kom Näcken och lurade ner mig i vattnet. Han kunde ock¨å trolla bort min näsa och ha den i handen, men efter en stund kunde han placera tillbaka näsan. Den urblekta bilden är från 1962 då jag var nästan tre år.
Minnen | |
#1 - - Gösta lindborg:

Fin bild på dej och din farfar. Din farfar ser precis ut som mäm med stort ansvar gjorde på den tiden.

Upp