Mannen med pipskägg

Det var ju väldigt roligt att min kompis Gösta tyckte om Glenn Gould också. I stort sett hela förmiddagen lyssnade jag på en skiva när Glenn Gould spelade Beethoven. Hans pianospel är gudomligt vackert och spännande.

Annars var det inga incidenter som den här mannen som höll på att trilla över min kasse igår. Inte ens på gymmet var det några incidenter. Det hände till och med något positivt. En man med rött pipskägg hälsade på mig. Bara den lilla händelsen gjorde att eftermiddagen kändes bra. Jag tycker det är bra att fånga stunderna i livet i ett sammanhang.
  Jag vägde mig också. Jag väger 77 kilo. Det var inte så längesedan jag vägde 67 kilo. När jag var hos min syster vägde jag 78, men då trodde jag det var fel på vågen, men det var väl inte det då. 
   Det har varit en kall vind idag när jag varit ute och handlat och lämnat tillbaka dvd-filmen "Förvisningen". Det var en seg rysk film om vad otrohet kan ställa till det.
   
  
Fritid | |
Upp