Gammal torr rödspätta

Såg en man med ett konstigt grönt armband. Nyfiken som jag är var jag tvungen att fråga vad det var? Det gröna armbandet är symbol för den iranska revolutionen.

Solen sken på eftermiddagen. Efter jobbet gick min kompis Gösta och jag till en uteservering nere vid Kungstorget. Jag åt en tanig stekt rödspätta som inte var något god. Den låg bara ett kvarter ifrån den suveräna restaurangen S.P.I.C.E. Men det var trevligt att sitta och ventilera funderingar som dyker upp på jobbet.
-Hur är det att köra i Backa nu? frågade jag Gösta.
-För de som kör natt är det natta, men på dagen är det bra. 
Vi var väl överens om att vi är för gamla för att bry oss om om folk hälsar eller ej? Vad sjutton livet är för kort för att bekymra sig om sådant. Det gäller att styra tankarna.
Skuld och oro är onödiga tankar. Det naturliga att leva för stunden och mejsla ut de positiva tankarna. 


Jag försöker i alla fall göra så gott jag kan och vara en bra medborgare. Här sitter jag och äter krabbtallrik på restaurangen Strandkanten på Nordkoster.
Pendling | |
Upp