Full fart till Orust

Kristina och jag startde vid lunchtid med destination Orust. Vi trocklade oss igenom nystanet av vägar vid Tingstadstunneln. Vi gjorde en avstickare till Wieselgrensplatsen och plockade upp min kamrat Gösta. Det var ju längesedan vi var där. När vi åkt halva vägen stannade vi till Vid Stenungsund och åt lunch en restaurang med utsikt över havet. Inget speciellt ställe egentligen. Gösta och jag åt pyttipanna med ägg som kostade 75 kronor. Det kostade fem kronor att gå in på toa, snålt tycker jag.

på färjan till Orust
Gösta sträcker på benen på vägen över till Orust.

välkommen till orust
Så var vi nästan framme. Gösta och Kristina vid färjeläget på Orustsidan.

på orust

Gösta och Kristina på nära min gamle komps Ingemars bostad. Orust är fantstiskt vackert med havet och all grönska. Äntligen fick jag träffa min gamle kompis Ingemar och hans familj igen.

kaffe på Burger King
På hemvägen stannade vi till och tog en kaffe vid Burger King. Kaffet var blaskigt men mjukglassen var god. Här står Kristina och Gösta utanför. Sedan var det raka spåret till Alingsås och vi släppte av Gösta vid Wieselgrensplatsen.

Fritid | |
#1 - - Anonym:

Vad är det för en sjöbuse som du har plåtat på båten. Skämt åsido- trevlig resa,fina bilder.

Upp