Kosterminnen

Varm och blåsig dag gör mig lite rastlös.

Kristina städade förrådet och då passade jag på att scanna lite gamla Kosterbilder som jag hittat i en hög med diabilder.
Idefjord i Strömstad
Tror den här bilden är från 1978 och jag sitter på en bänk på Idefjord. Idefjord vet jag inte var den finns det går i alla fall ingen skärgårdskryssning mellan Strömstad och Halden. Idefjord var byggd i Papenburg och den hade gått på Nilen innan hon började gå mellan Strömstad och Halden.

Kråkemartins hamn
Den här bilden är från Kråkemartins Hamn vid Tjälleskären i Kosterarkipelagen. Det var ett favoritresmål med både segelbåten och ekan. Botten på vikarna var ganska geggig, men det var spännande. Då och då såg jag sälar därute. KråkeMartins hamn finns naturligtvis kvar.

åskmoln
Ett åskmoln tornar upp sig som ett städ över Kosterfjorden. Förmodligen fotograferat från Ekenäs hamn på Sydkoster.

kosterminnen
Jag är ute och seglar ute i kosterskärgården som sextonåring. Enligt anteckningarna på bilden 1975. Jag tror Slade var favoritgruppen på den här tiden. Det syns på håret.

nordskoster
På den här jag 50 år! Alltså nästan 35 år senare och den här bilden tog Kristina i Rörvik 2009.



 
Minnen | |
Upp