Konsten att leva i nuet på semestern

Bara flanerar omkring på semestern. Åker till mina föräldrars grav. Kollar så vinterdäcken till Toyotan är iordninggjorda. Tar ett morgondopp innan vattnet har hunnit bli för varmt i sjön Gerdsken.

Sedan gick jag till gymmet och tränade rygg en stund. De båda pratglada sossarna var tillbaks.
Jag hälsade på den ljuse och började faktiskt prata med den mörke. Det är bra att jag till slut tog bladet från munnen. Jag gör ju ingen illa genom att säga något.
-Har du haft semester nu eller? frågade jag. Enkelt och ofarligt.
-Nä, jag har semester i september, då åker jag till Kroatien, sa den mörke.
-Kroatien är ett trevligt land, sa jag, vänliga människor. Jag ska till Grekland i september när jag fyller 50.
-Jag har nog varit där 50 gånger. Jag tycker om Grekland. Trevliga människor. Kreta är fint också.
-Jag var där sista gången jag åkte ensam. Sedan dess har jag bara åkt med Kristina.
När jag var färdig med mitt program på övervåningen stod de två männen och pratade på nedervåningen. Så mycket träning verkade de inte syssla med.

Lyssnade på det första sommarpratarprogrammet för i år. Det var Bodil Malmsten. 
  I går lyssnade jag lite på "Album" med Public Image limited . Jag visste inte att Tony Williams spelade trummor där också, jag trodde Ginger Baker spelade på alla låtarna. Jonas Hellborg spelar bas. Bra är det i alla fall.

Handlade fisk i hos Göteborgsfiskarna. Det tog tid för folk som var före i kön skulle ha kräftor, räkor, lax med mera. Men försäljarna är trevliga och ler för det mesta. Tror jag ska läsa lite Wayne D. Dyers bo "Älska dig själv"  om att inte grubbla i onödan.
väggmålning
Hittade en bild från New York 1989
Semesterliv | |
Upp