Falköping i förrådet

Bara några timmar kvar på semestern. Det blåser kalla vindar när jag sitter ute och läser. Har i alla fall hunnit läsa några böcker på semestern. Var några dagar på Koster. Träffade Gösta i början på semestern och gick och åt på Thairestaurangen S.p.i.c.e. Hann inte åka till Orust som jag tänkt. Kristina har röjt två dagar i förrådet så äntligen kommer jag åt mina gamla dammiga vinylskivor.

zappa
Har sålt de flesta av mina vinylskivor men tack och lov har jag många kvar. Det här var min första Frank Zappa . Jag köpte Burnt Weeny Sanwich på Fälts antikvariat i Falköping för 17 kronor någon gång på 70-talet. På Fälts Antikvariat kunde jag hänga i timmar och leta skivor.

olle
Utsikt över Falköping från Mösseberg året var ungefär 1969. Sittandes på bänken pappa Lars och farmor Elsa. Framför bänken på huk min bäste kompis Olle och jag.
  

Semesterliv | |
Upp