Semestertips: filmen Sommaren med Göran

I går kväll såg jag filmen "Sommaren med Göran". Tycker den var riktigt underhållande om relationer och misslyckade möten. Göran är strulpellen som försätter sig i trassliga situationer. Känner igen situationerna från tiden jag var ung och innan jag var gift. Misslyckade frierier. Fester jag varit på jag varit på och allt gått åt pipsvängen för jag var den enda singeln på festen.      
  Filmen handlar också om gammal kamratskap mellen två vänner, Göran (Peter Magnusson) och Alex (David Hellenius). Göran lockar med en gammal god vän att köra till Västkusten och fira midsommar bara för att Göran sett en snygg tjej i en affär som ska fira midsommar där. Mötet med den kvinnan, Linnea, Moa Gammel, blir inte så bra när de väl kommer till Västkusten. Peter Dalle och Dan Ekborg spelar två väldigt roliga karaktärer i filmen.
   Det ärockså vackert foto från Bohusläns skärgård och Stockholm.
Film | |
Upp