Vad ska det bli av grabben?

Tränade på morgonen. Det var flera jag hälsade på men ingen jag pratade med. I stort sett hela dagen har jag scannat bilder som jag fick låna av faster Kerstin. Jag fyller snart 50, hos Kerstin hittade jag bilder från en tid då jag hade hela livet framför mig. Vad hade jag för drömmar då? Upptäcktsresande eller rockstjärna?

skogsarbetare
Pappa, jag och farfar ska röja i skogen efter stormen 1969. Huset bakom finns inte längre, det ruttnade, åts upp av myror, och föll ihop och revs.

på havet
Jag trivdes på havet. Men vad skulle det bli av mig som bara gillade att larva sig? Och om några veckor fyller jag 50.

farfar
Min farfar Knut sitter vid sitt skrivbord och tittar på gamla bilder.

farfar och jag
"Han passar nog bäst till skogsarbetare" tänker nog farfar.
Minnen | |
#1 - - Anonym:

Fantastiskt att skannade bilder kan bli så skarpa. Fascinerande bildkavalkad.

Upp