Bilder från Beckomberga sjukhus

Hade ett härligt gympass igår. Sedan satt jag och scannade gamla svartvita negativ igår. Det verkar som jag inte hade haft negativen tillräckligt länge i fixbadet innan jag sköljde filmen och hängde på tork. Men det var roligt att gå igenom bilderna. Några hade jag nog gjort på journalistlinjen i Stockholm och de blev nog något bättre.

beckomberga 24
Sista sommaren jag jobbade på Beckomberga var 1992. Jag bodde på en nedlagd avdelning 3b som kallades Gamla Nerven.
gamla nerven
Jag bodde i rummet till höger, där en handuk hänger på tork. Till vänster bodde Muhammed som var en flykting från Syrien.

balkong på beckis
Här sitter jag på en balkong nära rummet där jag bodde. Tror det var en kompis från Bibliotekshögskolan och en före detta bloggare som tog bilden.

   Igår kväll lyssnade jag några minuter på Woodstockfestivalen. Oerhört bra, men eftersom Kristina höll på att få psykbryt efter några låtar av Ritchie Havens och Country Joe McDonald så fick vi stänga av.


Country Joe McDonald and the Fish - Feel like I'fixing to die
Fritid | |
#1 - - Anonym:

Intessant om Beckonberga. Lyssnade också på Woodstock i går- tydligen en längre dokumentär.

Upp